Kurang dari 48 jam selepas posting yang lalu di muat naik ke laman fb, pihak AGPSKL telah menerima surat tuntutan yang dialamatkan kepada JMB melalui peguam Syarikat A**D. Sekali lagi tahap profesionalisma mereka dipersoal kerana enggan bersama kami ke meja rundingan bahkan mengambil langkah drastik. Biarpun sebelum ini mereka cuba untuk dihubungi, namun tiada respon. Sehingga 12/03/2014, bekas kakitangan syarikat berkenaan membuat aduan kepada kami gaji mereka selama 2 bulan masih belum di bayar. Tuan pengerusi manasihati agar kes itu dirujuk pada Pejabat Buruh.
Kami dengan bantuan dari pihak AGPSKL telah bersedia untuk membidas kenyataan tuntutan peguam A**D dalam mempertahankan hak Badan pengurusan dan juga hak penduduk. Surat rasmi yang telah dikeluarkan bakal di tandatangani kelak.
AGPSKL telah mendapatkan buku cek baru untuk di gunakan apabila baki helaian cek terdahulu masih berada di genggaman A**D. JMB sebelumnya sudah memberi kata putus kepada AGPSKL supaya mengeluarkan cek sebagai bayaran untuk sebahagian dari fi perkhidmatan yang tertangguh supaya tunggakan gaji dapat di lunaskan. Manakala fi profesional mereka masih di tahan atas sebab-sebab kesulitan yang telah berlaku.
Dalam kesibukkan menyelesaikan kemelut yang melanda bagi pihak JMB, AGPSKL tidak melupakan segala aduan dan rungutan penduduk sekaligus ianya bakal di selesaikan secara berperingkat. JMB pada 14/03/2014 menerima satu emel dari pihak atasan AGPSKL telah membuka mata lantas memberikan keyakinan pada kami bahawa mereka ini sememangnya satu grup yang berlandaskan sikap profesional dalam bidang pengurusan bangunan.
Kami menaruhkan harapan yang tinggi pada AGPSKL. Kami juga mengharapkan kerjasama penduduk dalam merialisasikan impian menjadikan Simfoni Heights sebagai sebuah kediaman yang punya nilai komersial dan sempurna.
....dari residen kepada residen
JMB 2013/2014
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.